גולדקנופף: "סיכמתי עם גפני שנשווה את תקציב החינוך החרדי"

    אייל ראובן No Comments on גולדקנופף: "סיכמתי עם גפני שנשווה את תקציב החינוך החרדי"

    יו"ר יהדות התורה בריאיון ל"קול חי": "סיכמתי עם גפני שנשווה את תקציב החינוך החרדי לתקציב החינוך הממלכתי; אנחנו לא נגד ליבה. הליבה שלנו זה מידות, ערכים" | הוא הצהיר: "נגמרה התקופה שאנחנו זוחלים על ארבע כדי לקבל משהו"

    צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף חושף הבוקר (רביעי) כי סיכם עם יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני, להסתער על נושא תקציב החינוך החרדי ולהשוות את אחוזי התקציב באופן מלא לתקצוב החינוך הממלכתי.

    בפתח השיחה הוא התייחס לתפקיד אליו הוא נכנס ואמר כי הוא חש כחזן בתפילת מוסף של ראש השנה, שמתפלל "הנני העני ממעש". "אני מרגיש תחושה מאוד כבדה שאני צריך לעמוד בראש יהדות התורה. אני עושה זאת בחיל וברעדה", שיתף גולדקנופף.

    הוא הבהיר כי המחלוקת עם דגל התורה הייתה עניין אידיאולוגי ולא מתיחות פוליטית: "לא היה מתח. היו דברים שהיו צריכים להתבהר. עשינו את זה בכבוד. ללא צעקות וויכוחים. ישבו ליד השולחן וליבנו את הדברים. אני מקבל את ההחלטות של מועצות גדולי התורה".

    הריצה המשותפת: מועצת גדולי התורה התכנסה בבית מרן רה"י | צפו

    "הליבה שלנו זה יהדות, ערכים"

    לאחר מכן התייחס יו"ר יהדות התורה לסוגיית הליבה ולהתניית אחוזי התקצוב בחינוך בלימודי ליבה: "אני לא חושב שבמדינה יהודית הדבר הראשון שצריכים לשאול הוא אם אתה יודע אנגלית. הדבר הראשון זה יהדות, ערכים, שמירת השבת בארצנו. זה המקור וזה היסוד ועל זה עלו על המוקד יהודים בכל הדורות. אי אפשר להגיד שאם לא תלמד אנגלית לא ניתן לך קורת גג לילד ללמוד בתלמוד תורה".

    גולדקנופף נשאל ביחס להתבטאויותיו על רצונו לכהן כשר האוצר והשיב: "אני לא אומר שאקח את משרד האוצר, אלא אומר שמגיע לנו. אם נתנו לאדם עם שישה מנדטים את ראשות הממשלה ולליברמן את משרד האוצר, אז אנחנו עם שבעה ואולי שמונה מנדטים יכולים לקחת את משרד האוצר".

    הוא הצהיר: "נגמרה התקופה הזו שאנחנו זוחלים על ארבע כדי לקבל משהו, זה לא ימשיך ככה. אנחנו נבוא עם הגאווה היהודית ונגיד גם אנחנו חלק מעם ישראל".

    יעקב אשר תוקף: "המטרה שלהם היא להקריס לנו את מוסדות החינוך"

    עוד אמר ביחס לנושא החינוך: "אנחנו לא נגד ליבה. אבל מי הסמיך אתכם להחליט מה עקרונות הליבה? כמו שאף אחד לא ביקש מאתנו לקבוע מה הליבה בבי"ס ממלכתי. הליבה שלנו זה מידות, ערכים, היסטוריה יהודית ותנ"ך". 

    לסיום, אמר גולדקנופף: "יש לי סיכום עם גפני שאנחנו נסתער על כל נושא החינוך החרדי. אנחנו רוצים להשוות את התקציב הממלכתי לתקציב החינוך החרדי. נתניהו הבטיח לי שיעשה כל מאמץ. אמרתי לו אנחנו לא רוצים להיות כדלים וכרשים".



    0 תגובות